Eskilstunas varumärkesfilm nominerad till Publishingpriset 2020
Eskilstunas varumärkesfilm är nominerad till finalen i Publishingpriset i kategorin bästa varumärkesfilm.
Eskilstunas varumärkesfilm, Eskilstuna Evolution, är nominerad till finalen i Publishingpriset i kategorin bästa varumärkesfilm. Filmen bygger på Eskilstunas varumärkesposition En av världens mest miljösmarta industristäder som lyfter fram Eskilstunas styrkor inom; idrott och musik, miljö och hållbarhet samt industri och innovation.
Av den anledningen medverkar stjärngymnasten Jonna Adlerteg från Eskilstuna Gymnastikförening och av samma skäl är låten i filmen skriven och framförd av Eskilstunaartisten Luna Joyce. Därför går fanbäraren genom våtmarken som renar Eskilstunas vatten med en fana tillverkad av olikfärgade påsar som används för optiskt sopsortering. Fanan som symboliserar allas lika värde och Eskilstunas egen Pridefestival. Industrins banbrytande innovationer representeras av de självkörande anläggningsmaskinerna från Volvo CE och i roboten som ritar upp den gröna asterisken – symbolen för Eskilstuna Evolution.
Vinnarna i Publishingpriset presenteras i mitten på november. Filmen är en del av platsvarumärket Eskilstunas kommunikationskoncept Eskilstuna Evolution och är fri att använda.
Ladda ned filmen Eskilstuna Evolution och använd i din egen kommunikation.