16 okt 2020

Eskilstunas varumärkesfilm nominerad till Publishingpriset 2020

Eskilstunas varumärkesfilm är nominerad till finalen i Publishingpriset i kategorin bästa varumärkesfilm.

Text: Petra Nordström

Eskilstunas varumärkesfilm, Eskilstuna Evolution, är nominerad till finalen i Publishingpriset i kategorin bästa varumärkesfilm. Filmen bygger på Eskilstunas varumärkesposition En av världens mest miljösmarta industristäder som lyfter fram Eskilstunas styrkor inom; idrott och musik, miljö och hållbarhet samt industri och innovation.

Av den anledningen medverkar stjärngymnasten Jonna Adlerteg från Eskilstuna Gymnastikförening och av samma skäl är låten i filmen skriven och framförd av Eskilstunaartisten Luna Joyce. Därför går fanbäraren genom våtmarken som renar Eskilstunas vatten med en fana tillverkad av olikfärgade påsar som används för optiskt sopsortering. Fanan som symboliserar allas lika värde och Eskilstunas egen Pridefestival. Industrins banbrytande innovationer representeras av de självkörande anläggningsmaskinerna från Volvo CE och i roboten som ritar upp den gröna asterisken – symbolen för Eskilstuna Evolution.

Vinnarna i Publishingpriset presenteras i mitten på november. Filmen är en del av platsvarumärket Eskilstunas kommunikationskoncept Eskilstuna Evolution och är fri att använda.

Ladda ned filmen Eskilstuna Evolution och använd i din egen kommunikation.

 

Relaterade blogginlägg

Helena Nordstöm på Placebrander förklarar varför man ska jobba med platsmarknadsföring och lyfter Eskilstunas arbete som ett gott exempel.
22 Nov 2019
Den nya varumärkesfilmen EskilstunaEvolution vill på 90 sekunder förmedla en känsla för Eskilstunas styrkor inom musik, idrott, innovation och inte…
01 okt 2019

Mer om EskilstunaEvolution

Verktygslådan

I verktygslådan hittar du allt du behöver för att själv komma igång och göra Eskilstunaevolution. Logotypes, fria bilder, texter och mycket mer.

Läs mer

Varumärkesfilm

Den nya varumärkesfilmen förmedlar en känsla för Eskilstunas styrkor inom musik, idrott, innovation och inte minst miljöområdet på 90 sekunder.

Läs mer

Varumärkesresan

Arbetet med platsvarumärket startade 2012. Här kan du ta del av milstolpar under Eskilstunas varumärkesresa.

Läs mer