Varumärkesresan

* Eskilstunas varumärkesresa startades i juni 2012. Här kan du se olika aktiviteter som ägt rum och ta del av resultat från varumärkesundersökningar, workshops och andra studier som genomförts. Alla aktiviteter ligger i kronologisk ordning.

  • Evolutionärsträff #3 tema miljö
    01 DEC 2016Evolutionärsträff #3 tema miljö

    Evolutionärsträff #3 tema miljö

    Den 1 december kl 17.30-19.30, möts vi på Eskilstuna Ölkultur och den här gången är temat miljö. 

    Varför kommer man till slutsatsen att man ska satsa på miljön och hur ser en framtid ut utan kolkraft och kärnkraft? Vi möter Eskilstunaföretaget som snart är färdiga med sin solcellspark, den kommer att bli Sveriges näst största, men räcker det? Mattias Stjernström berättar om hur Klara fastigheter ser på hållbara investeringar som skapar mänsklig tillväxt.

    reDEW skapar inte bara snygga och bekväma jeans, de pushar gränserna för hur världens kanske mest populära modeplagg kan tillverkas med minsta möjliga miljöpåverkan. reDEW är mer än jeans, det är också reDEW Foundation. 25 % av vinsten går direkt till The reDEW Earth Prize. Ett stenkast rakt över vattnet från Nobelfesten, hålls den första reDEW Earth Awards den 10 december. Med en gedigen bakgrund inom jeans och outdoor i bakfickan har Peter Lantz och Anders Haglund bestämt sig för att gå sin egen väg. Eskilstunakillarna kommer till Evolutionärsträffen och berättar om sin vision. 

    ANMÄL DIG HÄR!

  • Eskilstunadagen på Parken Zoo
    25 SEP 2016Eskilstunadagen på Parken Zoo

    Eskilstunadagen på Parken Zoo

    Söndagen den 25 september var det återigen dags för Eskilstunadagen på Parken Zoo - ett mycket välbesökt arrangemang - där EskilstunaEvolution* var en av utställarna, strax innan entrén in till själva djurparken. Vädret var fantastiskt och besökarna många och spridda över hela dagen.

    Vi som bemannade tältet fick chansen att prata med besökarna om Eskilstuna och varumärkesplattformen. I vårt tält kunde man både fotografera sig som "Jag är ESKILSTUNAEVOLUTIONÄR*" eller tillsammans med någon som "Vi är ESKILSTUNAEVOLUTIONÄRER*" och komma med på vårt Instagram med #eskilstunaevolution samt #eskilstunadagen. I tältet hade man också möjlighet att teckna sig för EskilstunaEvolutions* nyhetsbrev, vilket flera av de vi pratade med gjorde. Vi hoppas att både nyhetsbrevet, EskilstunaEvolutionsbroschyrerna och de flyers med "Hur man blir en EskilstunaEvolutionär*" som vi delade ut, kommer inspirera till ett ökat engagemang för Eskilstuna!

  • IntroMässa på Mälardalens Högskola
    29 AUG 2016IntroMässa på Mälardalens Högskola

    IntroMässa på Mälardalens Högskola

    Destination Eskilstuna var även i år på plats på Mälardalens högskolas IntroMässa för att välkomna nya studenter och presentera varumärket!

  • Springpride 2016
    21 MAJ 2016Springpride 2016

    Springpride 2016

    EskilstunaEvolution* fanns på plats, tillsammans med Eskilstuna Tourist Center, på Fristadstorget när 10-årsjubilerande Springpride gick av stapeln lördagen den 21 maj. Här kunde festivalbesökarna prata varumärket och få med sig en broschyr hem om vad varumärket är, och besökarna var många.

     

    Foto Pierre Pocs

  • Evolutionärsträff #2 Tema idrott
    16 NOV 2015Evolutionärsträff #2 Tema idrott

    Evolutionärsträff #2 Tema idrott

    Den 16 november 2015 pratade vi ‪idrottsevolution‬ på den andra evolutionärsträffen sedan platsvarumärket EskilstunaEvolution* lanserades våren 2015. Träffen var den första temainriktade utifrån varumärkets sex olika positioner; industri och innovation, miljö och hållbarhet, musik och idrott.

    Under kvällen fick vi höra Eskilstuna United berätta om sitt arbete som lett fram till SM-silver och publiksuccé. Deltog gjorde Eskilstuna Uniteds spelare, tränare, marknadsansvarig och representanter från supporterklubben Tuna 12. Dessutom fick vi höra mer om den kommande multiarenan som byggs vid Munktellstaden och vilka möjligheter den ger Eskilstuna som idrottsstad. Moderator var Sara Nordlund, projektledare för Eskilstunas idrottspolitiska program.

  • Näringslivsdagen 2015
    15 OKT 2015Näringslivsdagen 2015

    Näringslivsdagen 2015

    Den 15 oktober deltog vi i Näringslivsdagen Eskilstuna med en monter där vi pratade om Eskilstunas evolution med stadens näringslivsaktörer. Under Näringslivsdagen gick startskottet för arbetet med Affärsplan Eskilstuna och NäringslivsEvolution.

    Läs mer om Näringslivsdagen på eskilstunanaringslivsdag.se 

  • IntroMässa Mälardalens högskola
    31 AUG 2015IntroMässa Mälardalens högskola

    IntroMässa Mälardalens högskola

    I augusti höll Mälardalens högskola en introduktionsmässa för nya studenter i Eskilstuna där EskilstunaEvolution* fick en utställarplats för presentation av varumärket.

  • Evolutionärsträff #1
    24 JUN 2015Evolutionärsträff #1

    Evolutionärsträff #1

    Den 24 juni 2015 bjöd vi in till den första Evolutionärsträffen efter att platsvarumärket EskilstunaEvolution* lanserats. Under träffen berättade vi lite mer kring det fortsatta arbetet. Tema på denna träff var värdskap.

    PROGRAM

    *Vad är värdskap?
    Maria Ringström, destinationsutvecklare på Destination Eskilstuna om vad ett gott värdskap innebär.

    *Värdskap i praktiken
    Åsa Ekdahl från Eskilstuna Gymnastikförening (EGF) om hur föreningen arbetar med värdskap.

    *Frågestund/diskussion

  • Springpride 2015
    23 MAJ 2015Springpride 2015

    Springpride 2015

    Lördagen den 23 maj fanns EskilstunaEvolution på plats på Fristadstorget under Springpride 2015 för mingel och information. I varumärkestältet kunde festivalbesökarna höra om varumärkesresan. Varumärkesfoldern delades ut för den som var nyfiken och ville veta mer.

  • Eskilstuna inspirerar 16-18 april 2015
    16 APR 2015Eskilstuna inspirerar 16-18 april 2015

    Eskilstuna inspirerar 16-18 april 2015

    Under tre dagar i april bjöds medarbetare i kommunkoncernen och allmänheten in till MunktellArenan och mässan Eskilstuna Inspirerar. 
    Där fanns det möjlighet att träffa kommunkoncernens olika verksamheter på ett spännande och inspirerande sätt.

    På plats bland utställarna fanns en monter med Eskilstunas nya varumärke och det nya kommunikationskonceptet: EskilstunaEvolution*. Besökarna kunde på plats få information, registrera sig som Evolutionärer, vara med i en tävling och även ta selfies med asterisken*

    *Bilderna finns att se på Instagram: @Eskilstunaevolution

  • Idol & evolution i Morgonsoffan
    20 NOV 2014Idol & evolution i Morgonsoffan

    Idol & evolution i Morgonsoffan

    Den 20 november 2014 bjuder Marknadsföreningen i Eskilstuna in till Morgonsoffa i Munktell Science Park under temat Idol & evolution.  A Happy Story – den nya reklambyråkonstellationen som arbetar med strategi och kommunikationskoncept för varumärket Eskilstuna berättar om hur Eskilstuna gör evolution.

    Daniel Breitholtz, manager, programledare och Idoldomare pratar om livet i och utanför underhållningsbranschen. Idolfinalisten Philip Spångberg delar med sig av sina framtidsplaner och erfarenheter bakom kulisserna på Idol.

    Best Western bjuder på en god frukost.

    Programvärd: Julia Rosqvist. Anmäld dig på mie.se, kostnadsfritt för medlemmar i Marknadsföreningen, 60 kr för övriga.

  • Eskilstuna gör Evolution – Näringslivsdagen 2014
    16 OKT 2014Eskilstuna gör Evolution – Näringslivsdagen 2014

    Eskilstuna gör Evolution – Näringslivsdagen 2014

    På Näringslivsdagen presenterades ett utkast på Varumärket Eskilstunas kommunikationskoncept. Konceptet är framtagen av byråkonstellationen A Happy Story som betår av de tre kommunikationsbyråerna aStory, Global Happy People och Happify. A Happy Story har i uppdrag att tillsammans med Eskilstuna kommun och Eskilstuna Marknadsföring ta fram kommunikationstrategi, kommunikationskoncept, grafisk profil samt kommunikations- och PR-plan. Arbetet beräknas vara klart i mitten av november. Foto: Therése Norén.

  • Beslut Varumärkesplattform
    30 JAN 2014Beslut Varumärkesplattform

    Beslut Varumärkesplattform

    Den 20 januari godkände styrelsen i Eskilstuna Marknadsföring AB förslag till varumärkesplattform och kort därefter beslutade ett enigt fullmäktige i Eskilstuna kommun att godkänna varumärkesplattformen.  

    Läs intervju med Martin Roos här gjord av Placebrander.

  • Fortsatt arbete – Varumärkesplattform
    01 DEC 2013Fortsatt arbete – Varumärkesplattform

    Fortsatt arbete – Varumärkesplattform

    Varumärkesplattform

    Under hösten fokuserar vi arbetet på att ta fram en varumärkesplattform.

    Vårens arbete med workshops har gett oss en bra bas att utgå ifrån och all input vi samlat, tillsammans med tidigare undersökningar och analysmaterial blir bra ingångar till en varumärkesplattform.

    Varumärkesplattformen är ett strategiskt dokument som beskriver Eskilstunas identitet och som berättar vad vi vill uppnå och hur vi vill uppfattas. Genom att utgå från varumärkesplattformen i all kommunikation blir vi konsekventa och bygger ett starkare varumärke.

    Syftet med varumärkesplattformen är även att:

    • Skapa en enhetlig bild av Eskilstuna.
    • Skapa stolthet kring det vi har och är.
    • Ge alla som bor och verkar i Eskilstuna en plattform att kommunicera utifrån för att sprida en positiv bild av Eskilstuna.
    • Öka kännedomen och stärka bilden av Eskilstuna lokalt, regionalt, nationellt och internationellt.
    • Fungera som underlag för platsutveckling.
    • Generera tillväxt.

    En varumärkesplattform definierar vision och verksamhetsidé, våra grundläggande värderingar, vilka kärnvärden som vi vill förknippas med och vilken identitet vi vill ha och vilket löfte vi vill förmedla. Genom att utgå från en varumärkesplattform kan vi kommunicera mer effektivt och konsekvent och säkerställa att vi långsiktigt förmedlar samma övergripande bild av varumärket.

  • Sammanfattning – Eskilstunas Varumärkesresa
    19 NOV 2013Sammanfattning – Eskilstunas Varumärkesresa

    Sammanfattning – Eskilstunas Varumärkesresa

    Nu har vi sammanfattat Eskilstuna varumärkesresa i en folder.

  • Diskussionsforum 18 november!
    18 NOV 2013Diskussionsforum 18 november!

    Diskussionsforum 18 november!

    INBJUDAN TILL DISKUSSIONSFORUM 18 november!

    Nu har vi tagit fram ett första utskast till varumärkesplattform för Eskilstuna och vi vill veta vad du tycker om vårt förslag. Förslaget bygger bland annat på varumärkesundersökningen, medieanalysen och framför allt de workshops som genomfördes under våren.

    Måndagen den 18/11 har vi två tillfällen med “diskussionsforum” där du har möjlighet att komma med inspel och synpunkter kring den framtida varumärkesplattformen för Eskilstuna som ort.

    Datum: Måndag 18 november
    Frukostpass: 07:30-10:00
    Kvällspass: 18:00-19:30
    Plats:Munktell Science Park, Portgatan 3

    Medverkande:
    Eva Norberg, Kommunikationsdirektör Eskilstuna kommun
    Martin Roos, VD Eskilstuna Marknadsföring

    Vi bjuder på lättare tilltugg & dryck!

    Mvh
    Varumärket Eskilstuna
    Martin Roos & Eva Norberg

  • Stora Marknadsföringsdagen
    23 OKT 2013Stora Marknadsföringsdagen

    Stora Marknadsföringsdagen

    Stora Marknads­förings­dagen är vi glada att kunna presentera artisten Petter som kommer att prata på temat varumärke. I dagens snabbt föränder­liga samhälle är ett starkt varumärke viktigare än någonsin. Vi lyfter varumärkesfrågan från olika perspektiv och infallsvinklar.

    En panel med företag kommer att föra en intressant diskussion kring dagens tema.

    Martin Roos, VD Eskilstuna Marknadsföring och Eva Norberg, Kommunikationsdirektör, Eskilstuna kommun pratar om nästa spännande steg i arbetet med Varumärket Eskilstuna.

    Klarar Eskilstuna av att samlas runt en gemensam varumärkesplattform? 
     - Nu tar vi nästa spännande steg i varumärkesarbetet.

    Arrangör: Marknadsföreningen i Eskilstuna

    Missa inte det!

  • Slutrapport från Workshops
    12 JUN 2013Slutrapport från Workshops

    Slutrapport från Workshops

    Under april, maj och juni månad 2013 har sex workshops genomförts med olika grupper som representerar Eskilstuna på olika sätt.
    Följande frågor ställdes till samtliga grupper:

    • Vad med Eskilstuna gör dig stolt?
    • Vad med Eskilstuna gör dig inte så stolt?
    • Vad har Eskilstuna som andra inte har?
    • Beskriv Eskilstunas personlighet.
    • Vad ska Eskilstuna vara känt för i framtiden?

    På länken nedan kan du läsa den sammanfattande rapporten från alla workshops.

  • Workshop – Industri/Näringsliv
    05 JUN 2013Workshop – Industri/Näringsliv

    Workshop – Industri/Näringsliv

    Tid: 08:00-10:30

    Plats: Hotel Bolinder Munktell

    Startskottet har gått för Eskilstunas varumärkesarbete där vi ska svara på hur bilden av Eskilstuna ser ut idag och ska uppfattas i framtiden. Vi hoppas att du vill delta på en workshop.

    Vi vänder oss till dig som representerar näringslivet i Eskilstuna. Du och ditt företag är viktiga bärare av Eskilstunas varumärke och vi tror att ni kan bidra med värdefulla tankar kring hur vi kan arbeta för att stärka bilden av Eskilstuna.

    På den interaktiva workshopen kommer vi ställa frågor som

    • Vad med Eskilstuna är du mest stolt över?
    • Vad har Eskilstuna som inte andra har?
    • Vad vill du att Eskilstuna ska vara känt för i framtiden?

    Du kommer att få vara med om en intressant och inspirerande morgon där du är med och formar och utvecklar platsen Eskilstuna och dess kommunikation.

    Workshopen leds av företaget IdentX.

    Vi bjuder på kaffe och smörgås.

  • Workshop – Invandrarrådet
    28 MAJ 2013Workshop – Invandrarrådet

    Workshop – Invandrarrådet

    Tid: 18-20:00, Ebelingrummet, Stadshuset

     Var med och bidra till bilden av Eskilstuna

    Eskilstuna ska vara en stad som är känd och attraktiv. Vi vill att invånarna ska vara stolta över Eskilstuna. Vi vill även att besökare och turister ska komma till Eskilstuna och att företag ska startas så vi får fler arbetstillfällen.

    Eskilstuna är en ganska okänd stad i Sverige. Vi behöver bli bättre på att berätta om allt som är bra med Eskilstuna. Vi behöver även förbättra Eskilstunas svaga sidor.

    När man arbetar för att en stad ska blir mer känd och attraktiv används begrepp som varumärke och platsmarknadsföring. För att lyckas med det behöver stadens invånare vara delaktiga. Det är invånarna som har den bästa kunskapen om staden och som berättar om staden för andra.

    På nästa invandrarråd kommer vi att prata om Eskilstunas varumärke. Vad tycker du är bra med Eskilstuna? Vad borde Eskilstuna vara känt för? Vad önskar du ska bli bättre i Eskilstuna? Vi kommer ha hjälp av erfarna personer som har arbetat med andra städers varumärken.

    Välkommen!

  • Workshop – Invånare
    22 MAJ 2013Workshop – Invånare

    Workshop – Invånare

    Workshop för invånarna

    Tid: 18-20:30, Elite Stadshotellet

    Följ med på varumärkesresan.
    Var med och bidra till bilden av Eskilstuna!

    Varumärket Eskilstuna ägs av alla som bor och verkar i Eskilstuna. Nu har startskottet gått för ett omfattande varumärkesarbete där vi ska svara på hur bilden av Eskilstuna ser ut idag och ska uppfattas i framtiden.

    Nu behöver vi din hjälp! Den 22 maj anordnar vi en workshop och vi hoppas att du har möjlighet att delta.

    Vi vill att så många Eskilstunabor som möjligt kan delta. Ni är viktiga bärare av Eskilstunas varumärke och vi tror att just du kan bidra med bra tankar kring hur vi gemensamt kan arbeta för att stärka bilden av Eskilstuna.

    Workshopen är interaktiv och vi kommer att ställa frågor som:

    • Vad med Eskilstuna är du mest stolt över?
    • Vad har Eskilstuna som inte andra har?
    • Vad vill du att Eskilstuna ska vara känt för i framtiden?

    Du kommer att få vara med om en intressant och inspirerande kväll där du är med och formar och utvecklar platsen Eskilstuna samt dess kommunikation.

    Workshopen inleds av Eva Norberg, Kommunikationsdirektör, Eskilstuna kommun och Martin Roos, VD, Eskilstuna Marknadsföring och leds av företaget IdentX.

    En panel kommer att vara på plats för att kommentera och diskutera de i realtid presenterade resultaten. Den består bland annat av:

    Irja Bäckström, VD, Parken Zoo
    Perla Bovin, Design Manager, ASSA
    Rolf Brunell, Sportchef, Eskilstuna GUIF
    Marit Finch-Westin, Näringslivsdirektör, Eskilstuna kommun

    //Väl Mött!

  • Workshop – Besöksnäring
    06 MAJ 2013Workshop – Besöksnäring

    Workshop – Besöksnäring

    Bland Fladdermöss & Bollhav 

    - 2013:1 

    Välkommen till mötesplatsen för och med Eskilstunas Besöksnäring.

    Dag: Måndagen den 6 maj
    Tid: 13-17:00
    Plats: Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell

    Tema för mötet är Varumärket Eskilstuna & under mötet får du som deltagare möjlighet att bidra till fortsatt attraktiv destination.

    Men självklart kommer vi att inledningsvis slänga upp ett par “bollar” samt lyssna på 10 st 3-minutare från besöksnäringen.

    Alla platser har ett varumärke vare sig man vill det eller inte. Det är den association eller mentala bild som platsens namn framkallar hos var och en.

    Ur programmet:
    • Workshop Eskilstunas Varumärke
    • 3 minutare från branschen
    • Bollar i rullning

    Patrik Andersson
    Turistchef, Eskilstuna Marknadsföring AB
    patrik@eskilstuna.nu
    070-5408161

    Annakarin Sandén
    Näringsliv, Eskilstuna kommun
    Annakarin.Sanden@eskilstuna.se
    070-6719786
     

  • Workshop – Förening
    06 MAJ 2013Workshop – Förening

    Workshop – Förening

    Tid: 17:30-21:00, Clarion Collection Bolinder Munktell Hotel

    Följ med på varumärkesresan- var med och bidra till bilden av Eskilstuna

    Tid: 6 maj kl 17.30 – 20.30

    Plats: Bolinder Munktell

    Startskottet har gått för ett omfattande varumärkesarbete där vi ska svara på hur bilden Eskilstuna ser ut idag och ska uppfattas i framtiden. Nu behöver vi föreningarnas hjälp! Den 6 maj anordnar vi en workshop och vi hoppas att många föreningar har möjlighet att delta. Föreningarna är viktiga bärare av Eskilstunas varumärke och kan bidra med bra tankar kring hur vi gemensamt kan arbeta för att stärka bilden av Eskilstuna.

    På workshopen kommer vi ställa frågor som

    • Vad med Eskilstuna är du mest stolt över?
    • Vad har Eskilstuna som inte andra har?
    • Vad vill du att Eskilstuna ska vara känt för i framtiden?
  • Workshop – Pensionärsråd
    23 APR 2013Workshop – Pensionärsråd

    Workshop – Pensionärsråd

    Tid: 13-15:00, Fullmäktigesalen, Stadshuset

    Följ med på varumärkesresan!
    Var med och bidra till bilden av Eskilstuna

    Startskottet har gått för ett omfattande varumärkesarbete där vi ska svara på hur bilden Eskilstuna ser ut idag och ska uppfattas i framtiden. Den 23 april anordnar vi en workshop i samarbete med Kommunala pensionärsrådet och vi hoppas att du har möjlighet att delta.

    Inbjudan är riktad till den som är aktiv i pensionärsrådet. De har en gedigen kunskap om Eskilstunas utveckling som är viktig att ha med i varumärkesarbetet och kan bidra med bra tankar kring hur vi gemensamt kan arbeta för att stärka bilden av Eskilstuna.

    På workshopen kommer vi ställa frågor som

    • Vad med Eskilstuna är du mest stolt över?
    • Vad har Eskilstuna som inte andra har?
    • Vad vill du att Eskilstuna ska vara känt för i framtiden?
  • Eskilstunabåten
    15 APR 2013Eskilstunabåten

    Eskilstunabåten

    Med Eskilstunabåten 2013 höjer vi blicken och tar sikte på Eskilstuna som stad att bo och verka i. Under temat Framtid, Varumärke och Samverkan blir båten en arena för dialog kring hur Eskilstuna kan utvecklas för att stärka sin position och attraktionskraft. Ett starkare och tydligare Eskilstuna vinner alla på: invånare, kommun, förenings- och näringsliv. Eskilstuna kan utvecklas för att stärka sin position och attraktionskraft. Ett starkare och tydligare Eskilstuna vinner alla på: invånare, kommun, förenings- och näringsliv.

    > Läs mer om Eskilstunabåten på deras webbplats

  • Eskilstuna Inspirerar
    12 APR 2013Eskilstuna Inspirerar

    Eskilstuna Inspirerar

    Lördagen den 13 april 2013, klockan 10.00-15.00, är du välkommen till MunktellArenan då kommunkoncernen för första gången samlas i mässan Eskilstuna inspirerar

    Mässan bjuder på ett myller av aktiviteter för stora och små och en hel del spännande montrar och seminarier, se program till höger. Bland utställarna finns Ung Fritid, Räddningstjänsten, Komvux Läs och skrivcenter, Musikskolan och Parken Zoo – för att nämna några. Även större projekt som nya Fristadstorget, ortsutvecklingen i Torshälla, Fler i jobb och varumärkesarbetet kommer att presenteras.

    – Det här är första gången som vi samlar och visar all vår kommunala verksamhet vid ett tillfälle. Syftet är att öka kunskapen hos oss själva men även hos Eskilstuna- och Torshällaborna. Det är ett sätt att lyfta det goda arbete som 8 500 medarbetare gör varje dag, säger Pär Eriksson, kommundirektör.

    Seminarieprogrammet inkluderar information om Eskilstunas nya bad och arena, stadsdelsutvecklingen i Lagersberg och kommunens arbete för en jämställd service. Dessutom uppträder bland andra kommunens musikpristagare 2012, Patrik Kolar, och Ellen Jonsson, känd från Eskilstunarevyn.

    Självklart är det fri entré!

    Mässan är till för att inspirera, så bidra med dina idéer. Tillsammans utvecklar vi Eskilstuna!

  • Analys av befintliga enkäter och rankingar
    01 MAR 2013Analys av befintliga enkäter och rankingar

    Analys av befintliga enkäter och rankingar

    Företaget Markör har granskat ca 35 undersökningar översiktligt för att skapa en bild av vilka områden som kan påverka Eskilstuna kommuns varumärke. De områden som redovisas i sammanställningen är:

    • Demokrati
    • Utbildning
    • Miljö- och samhällsbyggnadsbehov
    • Kultur och berikande fritid
    • Vård och sociala tjänster
    • Samhällsskydd och säkerhetsarbete
    • Näringsliv och arbete
    • Hälsa och sjukvård
    • Kommunal service

    För varje område finns en kort resultatsammanställning presenteras utifrån vilka resultat som kan anses mest utmärkande. Därefter kommenteras området utifrån hur resultaten kan relateras till Eskilstuna kommuns varumärke.

    Avslutningsvis finns i rapporten en sammanfattande diskussion utifrån de resultat som framkommit, vilket mynnar ut i förslag och rekommendationer som Eskilstuna kommun kan ha som en utgångspunkt i det ett kommande varumärkesarbetet.

  • Mediaanalys 2012
    01 FEB 2013Mediaanalys 2012

    Mediaanalys 2012

    Denna undersökning har kartläggt hur bilden av staden Eskilstuna såg ut i svensk media under 2012. Genom att undersöka vilka ämnen som dominerade bilden av staden och hur dessa framställdes visar analysen vilka aspekter av publiciteten som tenderade att framställa orten på det ena eller andra sättet. Målet har varit att urskilja identifiera svagheter och styrkor i mediebilden.

  • Bilden av Eskilstuna
    01 NOV 2012Bilden av Eskilstuna

    Bilden av Eskilstuna

    Under perioden 19 november – 22 december frågade vi 1000 invånare i Eskilstuna,
1000 invånare i Mälardalen, 1000 invånare i övriga Sverige samt 690 medarbetare i Eskilstuna kommun om deras bild av Eskilstuna.

    Du kan ta del av hela undersökningen på Eskilstuna kommuns webbplats.

    > Öppna undersökningen